Понеділок
29.04.2024
01:39
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 38
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту
Семенівська ЗОШ І-ІІ ступенів
 
 

 

Напрямки методичної роботи в школі визначаються існуючими документами про освіту, станом навчально-виховного процесу .

     Науково-методична робота в школі   здійснювалась за такою структурою:

- педагогічна рада;

- методична рада;

- предметні методичні об’єднання;

- методичне об’єднання класних керівників.      

     У педагогічному процесі використовувалися всі  організаційні форми навчання: індивідуальна, парна, групова, колективна.

     Згідно річного плану в школі проводилися всі заплановані види методичної роботи . Зібрані методичні журнали, газети, нормативна література з питань освіти, папки з розробками уроків, позакласних заходів, добірки матеріалів у вигляді стендів: «Вимоги до сучасного уроку», «Робота з обдарованими дітьми» тощо, діяли постійні і змінні виставки методичної літератури, матеріалів предметних тижнів та інше.

      Методична робота в школі була підпорядкована роботі над єдиною методичною проблемою: «Впровадження в навчально-виховний процес інноваційних освітніх технологій на основі реалізації особистісно орієнтованого навчання та виховання учнів», над якою  педагогічний колектив працював  третій  рік.  Для її вирішення були проведені тематичні педради: «Сучасний урок — спільна творчість учителя і учнів» (грудень), «Роль та стимулювання навчальної діяльності школярів у підвищенні рівня якості знань учнів” (березень), розглядалися ці питання на нараді при директорі, засіданнях методичної ради школи (їх було проведено 5);  на психолого-педагогічних  семінарах  піднімалися питання: «Розвиток інтелектуальної складової особистості учня” (березень), “Адаптація п'ятикласників   до навчання в середній школі” (вересень). Робота методичних об’єднань  також була спрямована на реалізацію методичної проблеми через опрацювання теоретичних питань, проведення практичних занять, відкритих уроків, участь вчителів школи у районних  науково-практичних семінарах.

      Однією з активних і дієвих форм роботи над методичною проблемою було проведення відкритих уроків вчителями.

       Вчителі початкових класів провели відкриті уроки: Андронатій Л.М.  урок  у 1 класі  на  тему:  «Буква ю. Позначення нею звуків [йу], звука [й] та м'якості приголосних»,  Пільгуй О.О. провела урок читання у 4 класі «Порівняння байок різних авторів близьких за сюжетом», Зеленська Т. С. - урок читання «Пейзаж.

М.  Вінграновський «Лазить сонечко в траві».

 Вчитель іноземної мови Голдун В.В. провів урок у  9 класі  «Визначні пам'ятки Лондона». Вчитель математики Гриценко І.Є. провела уроки у 8 класі «Теорема Вієта», у 5 класі -  

       Активізація взаємовідвідування в школі зумовлена реальною потребою в моделюванні різновидів уроків, апробації нових підручників, практичної демонстрації представлених на творчих звітах учителів, які атестуються.

      В поточному навчальному році атестувався 1 вчитель — Гриценко І. Є. За результатами атестації  підтверджено раніше кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії».

         Цікаво й змістовно було проведено предметні тижні

         -   математика (листопад);

  • фізика (грудень);
  • правознавство (грудень)
  • історія (лютий);
  • початкові класи (лютий)
  • українська мова та література (березень)
  • біологія (квітень)
  • світова література (травень).

       Дієвими в методичній роботі були і стажування, наставництво, методичні оперативки, індивідуальні консультації, бесіди-аналізи діяльності, бесіди-настанови.

   Крім вищезазначеного, результатом методичної роботи в школі є  участь педагогів у районній виставці - презентації педагогічних інновацій та технологій, куди було представлено  2 роботи .

   Проводилося вивчення стану викладання предметів: українська мова, математика. Також здійснювався контроль за станом впровадження нового Державного стандарту початкової та базової загальної освіти.

   З метою вивчення навчальних досягнень на кінець року проведені директорські контрольні роботи у 2-9 класах (українська  мова, математика), перевірено читання вголос у  2-4 класі.

     Вся науково – методична робота спрямована на раціональне поєднання колективної мудрості та індивідуальної творчості, що дає змогу віднаходити індивідуальні шляхи до вершин педагогічної майстерності за умов здорового психологічного мікроклімату в колективі, базованого на повазі та взаємоповазі, вмінні радіти за успіхи іншого і святкувати те, що вирізняє кожного з-поміж інших.

 В школі діє методична рада. До її складу входять: Панасенко А.М. - голова; Андронатій Л.М., Голдун В.В., Гриценко І.Є., Русакова І.В. - керівники ШМО. 

Протягом  навчального року в школі працюють методичні об’єднання: початкових класів (керівник Андронатій Л.М.), 

вчителів гуманітарного циклу (керівник Голдун В.В..), 

вчителів природничо-математичного циклу (керівник Гриценко І.Є.)

 класних керівників (керівник Русакова І.В.).

Основними завданнями їх є:

-          робота з Державними стандартами освіти;

-          вивчення і реалізація основних положень нормативних і директивних документів про освіту;

-          вивчення форм організації та проведення сучасного уроку та виховного заходу;

-          удосконалення методів стимулювання навчальної діяльності учнів;

-          робота з творчо обдарованими дітьми.

Аналіз звітів вчителів показав, що найбільше на підвищення їх майстерності вплинули такі заходи : курси підвищення кваліфікації, індивідуальні консультації, семінари, засідання методичних об'єднань, педагогічні ради , а також самоосвіта.

  Але слід зазначити, що в організації методичної роботи в школі мають місце певні недоліки та прорахунки. Недостатньою мірою впроваджується передовий педагогічний досвід. Не всі педагоги з  першою кваліфікаційною  категорією займаються дослідницькою діяльністю та висвітлюють свої надбання у педагогічній пресі. Деякі вчителі не зовсім відповідально ставляться до своїх посадових обов’язків, досить рідко використовують ІКТ, не дотримуються структури уроку.