Напрямки методичної роботи в школі визначаються існуючими документами про освіту, станом навчально-виховного процесу .
Науково-методична робота в школі здійснювалась за такою структурою:
- педагогічна рада;
- методична рада;
- предметні методичні об’єднання;
- методичне об’єднання класних керівників.
У педагогічному процесі використовувалися всі організаційні форми навчання: індивідуальна, парна, групова, колективна.
Згідно річного плану в школі проводилися всі заплановані види методичної роботи . Зібрані методичні журнали, газети, нормативна література з питань освіти, папки з розробками уроків, позакласних заходів, добірки матеріалів у вигляді стендів: «Вимоги до сучасного уроку», «Робота з обдарованими дітьми» тощо, діяли постійні і змінні виставки методичної літератури, матеріалів предметних тижнів та інше.
Методична робота в школі була підпорядкована роботі над єдиною методичною проблемою: «Впровадження в навчально-виховний процес інноваційних освітніх технологій на основі реалізації особистісно орієнтованого навчання та виховання учнів», над якою педагогічний колектив працював третій рік. Для її вирішення були проведені тематичні педради: «Сучасний урок — спільна творчість учителя і учнів» (грудень), «Роль та стимулювання навчальної діяльності школярів у підвищенні рівня якості знань учнів” (березень), розглядалися ці питання на нараді при директорі, засіданнях методичної ради школи (їх було проведено 5); на психолого-педагогічних семінарах піднімалися питання: «Розвиток інтелектуальної складової особистості учня” (березень), “Адаптація п'ятикласників до навчання в середній школі” (вересень). Робота методичних об’єднань також була спрямована на реалізацію методичної проблеми через опрацювання теоретичних питань, проведення практичних занять, відкритих уроків, участь вчителів школи у районних науково-практичних семінарах.
Однією з активних і дієвих форм роботи над методичною проблемою було проведення відкритих уроків вчителями.
Вчителі початкових класів провели відкриті уроки: Андронатій Л.М. урок у 1 класі на тему: «Буква ю. Позначення нею звуків [йу], звука [й] та м'якості приголосних», Пільгуй О.О. провела урок читання у 4 класі «Порівняння байок різних авторів близьких за сюжетом», Зеленська Т. С. - урок читання «Пейзаж.
М. Вінграновський «Лазить сонечко в траві».
Вчитель іноземної мови Голдун В.В. провів урок у 9 класі «Визначні пам'ятки Лондона». Вчитель математики Гриценко І.Є. провела уроки у 8 класі «Теорема Вієта», у 5 класі -
Активізація взаємовідвідування в школі зумовлена реальною потребою в моделюванні різновидів уроків, апробації нових підручників, практичної демонстрації представлених на творчих звітах учителів, які атестуються.
В поточному навчальному році атестувався 1 вчитель — Гриценко І. Є. За результатами атестації підтверджено раніше кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії».
Цікаво й змістовно було проведено предметні тижні
- математика (листопад);
- фізика (грудень);
- правознавство (грудень)
- історія (лютий);
- початкові класи (лютий)
- українська мова та література (березень)
- біологія (квітень)
- світова література (травень).
Дієвими в методичній роботі були і стажування, наставництво, методичні оперативки, індивідуальні консультації, бесіди-аналізи діяльності, бесіди-настанови.
Крім вищезазначеного, результатом методичної роботи в школі є участь педагогів у районній виставці - презентації педагогічних інновацій та технологій, куди було представлено 2 роботи .
Проводилося вивчення стану викладання предметів: українська мова, математика. Також здійснювався контроль за станом впровадження нового Державного стандарту початкової та базової загальної освіти.
З метою вивчення навчальних досягнень на кінець року проведені директорські контрольні роботи у 2-9 класах (українська мова, математика), перевірено читання вголос у 2-4 класі.
Вся науково – методична робота спрямована на раціональне поєднання колективної мудрості та індивідуальної творчості, що дає змогу віднаходити індивідуальні шляхи до вершин педагогічної майстерності за умов здорового психологічного мікроклімату в колективі, базованого на повазі та взаємоповазі, вмінні радіти за успіхи іншого і святкувати те, що вирізняє кожного з-поміж інших.
В школі діє методична рада. До її складу входять: Панасенко А.М. - голова; Андронатій Л.М., Голдун В.В., Гриценко І.Є., Русакова І.В. - керівники ШМО.
Протягом навчального року в школі працюють методичні об’єднання: початкових класів (керівник Андронатій Л.М.),
вчителів гуманітарного циклу (керівник Голдун В.В..),
вчителів природничо-математичного циклу (керівник Гриценко І.Є.)
класних керівників (керівник Русакова І.В.).
Основними завданнями їх є:
- робота з Державними стандартами освіти;
- вивчення і реалізація основних положень нормативних і директивних документів про освіту;
- вивчення форм організації та проведення сучасного уроку та виховного заходу;
- удосконалення методів стимулювання навчальної діяльності учнів;
- робота з творчо обдарованими дітьми.
Аналіз звітів вчителів показав, що найбільше на підвищення їх майстерності вплинули такі заходи : курси підвищення кваліфікації, індивідуальні консультації, семінари, засідання методичних об'єднань, педагогічні ради , а також самоосвіта.
Але слід зазначити, що в організації методичної роботи в школі мають місце певні недоліки та прорахунки. Недостатньою мірою впроваджується передовий педагогічний досвід. Не всі педагоги з першою кваліфікаційною категорією займаються дослідницькою діяльністю та висвітлюють свої надбання у педагогічній пресі. Деякі вчителі не зовсім відповідально ставляться до своїх посадових обов’язків, досить рідко використовують ІКТ, не дотримуються структури уроку.